Основноюметоюдіяльності психологічної служби у школі є психологічне забезпечення та підвищення ефективності педагогічного процесу з метою компетентнісного самовдосконалення вчителя і учня на гуманістично – інноваційних засадах, захист психічного здоров’я і соціального благополуччя усіх його учасників.

Задачі психологічної служби школи:

  • створення сприятливого психологічного клімату в педагогічному та учнівському колективі;
  • профілактика негативних явищ і пропаганда здорового способу життя;
  • соціально-психологічний супровід дітей пільгових категорій;
  • здійснення профілактико-просвітницької діяльності та пропаганди психологічних знань, підвищення рівня психологічної грамотності педагогів та батьків.
  • сприяння повноцінному розвитку особистості учнів на кожному віковому етапі, створення умови для формування у них мотивації до самовиховання і саморозвитку;
  • забезпечення індивідуального підходу до кожного учасника навчально-виховного процесу на основі його психолого-педагогічного вивчення;
  • психологічне забезпечення допрофільного та профільного навчання учнів;
  • раннє виявлення дітей з особливими освітніми потребами та психологічне забезпечення інклюзивної освіти;
  • психологічний супровід випускників до та під час зовнішнього незалежного оцінювання.

10 фраз, які ніколи не можна говорити дітям

10 фраз, які ніколи не можна говорити дітям – Новини – Експериментальна школа «Світ Молоді»

Ми нечасто замислюємося над тим, як впливають на психіку дитини батьківські слова і фрази, що давно стали звичними. Але навіть нейтральні на перший погляд слова можуть завдати дитині істотної шкоди.

Тож запам‘ятаймо10 фраз, які ніколи не можна говорити своїй дитині.

1.«Не плач!»

Напевно, це одна з найбільш часто вживаних батьками фраз. Повторюючи її, ви даєте зрозуміти дитині, що її почуття або події, через які вона плаче, неважливі, незначні. Набагато дієвішим способом припинити плач буде пожаліти дитину, показати, що ви розумієте і приймаєте її почуття.Контр-фраза: Я знаю, як тобі зараз прикро, боляче, я б на твоєму місці теж засмутився/засмутилася.2.«У всіх діти, як діти, а ти… нещастя, нечупара, тюхтій і т.п.»Не можна вішати на дітей такі ярлики! Це знищує самооцінку, а дитина справді починає відповідати таким означенням. Подумайте, чи приємно вам було б таке чути на свою адресу?Контр-фраза: «Я люблю тебе і хорошого, і неслухняного».3.«Візьми, лише заспокойся!»Зрозуміти маму, звичайно, можна. Коли дитина вже третю годину поспіль канючить «ну, мамо, ну дай» - нерви здають. Але порушивши власну заборону, ви відкриваєте дитині «нові горизонти» - маму можна «зламати» істерикою або вередуванням.Контр-фраза: «Я розумію, що тобі дуже хочеться, але ти знаєш, що я не можу тобі цього дозволити».4.«Дай-но я тобі допоможу, у тебе не виходить»Психологи вважають, що така фраза, повторювана день у день, програмує дитину на невдачу. Вона заздалегідь готова до того, що у неї не вийде, але мама все за неї зробить.Контр-фраза: «Спробуй зробити сам. Якщо тобі потрібна буде допомога, можеш розраховувати на мене».5.«Такого я тебе не люблю!»

Любов мами - явище непорушне. Для неї не може бути жодних «якщо». Мама любить і все. Завжди, в будь-який момент, будь-якого - брудного, хворого, неслухняного. Любов «з умовами» підриває впевненість дитини в істинності цієї любові. Крім образи і страху така фраза нічого не принесе. Мама - це гарантія захисту, любові та підтримки в будь-якій ситуації.Контр-фраза: «Ти знаєш, як я тебе люблю»6.«Ти у мене найкрасивіша, краща/кращий/розумніший за всіх!»Надмірна похвала затуманює дитині адекватну оцінку реальності. Розчарування, якого дитина зазнає, коли зрозуміє, що вона аж ніяк не унікальна, може завдати серйозної шкоди психіці. Ніхто, крім батьків, не ставитиметься до дівчинки, як до «зірки», тому вона домагатиметься визнання своєї «зірковості» всіма способами. Як наслідок – можливі конфлікти з однолітками. Виховуйте у своєму малюкові вміння адекватно оцінювати себе і свої сили. Хвалити потрібно, але не варто переоцінювати. Схвалюйте вчинки дитини, а не її особистість.Контр-фраза: «Ти чудово впорався зі складною математичною задачею. \ Тобі дуже личить ця сукня. \ У тебе вийшла гарна саморобка».7.«Замовкни, я сказала!» / «Закрий рота!» / «Швидко сів на місце!» / «Прибери руки!»Дитина - не ваша собачка, якій можна дати команду, надіти намордник і посадити на ланцюг. Це людина, яку теж потрібно поважати. Наслідком такого виховання стане подібне ставлення до вас у майбутньому. На ваше прохання «повернутися додому раніше» одного разу ви почуєте – «почекаєш», а на прохання «принеси водички» - «сама візьми». Хамство повернеться хамством в квадраті.Контр-фраза: Ввічливі прохання, будь-ласка, прошу тебе...

8.«Швидко припини! Негайно заспокойся, швидше, кому сказали!»

Ну з ким, окрім дитини, ви б дозволили собі розмовляти в подібному тоні? Дитина на таке звернення теж ображається, відчуваючи себе при цьому ще й абсолютно безправною. І замість того, щоб "припинити" і "заспокоїтися" починає протестувати. Малюки плачуть і вередують, підлітки кидають "відчепися" і замикаються в собі. Результатом вживання такої фрази стане протилежний результат: замість того, щоб «припинити», дитина тільки підсилює небажану поведінку.Контр-фраза: Я бачу, що ти зараз засмучений, ми поговоримо про це, коли ти заспокоїшся.9.«Ти поганий!»Не можна засуджувати саму дитину, можна критикувати лише її вчинки і дії. Замість говорити дитині, що «ти поганий», правильно сказати, що «ти вчинив погано». Діти молодшого віку не беруть під сумнів наші слова, вони беззастережно вірять всьому, що ми їм скажемо. Якщо дитину постійно називати ледарем, скнарою і нечупарою, то не дивуйтеся, що зрештою вона поводитиметься відповідно.Контр-фраза: Ти вчинив недобре, але я все - одно люблю тебе.10.«Молодець!»Що поганого може бути в цієї поширеній заохочувальної репліці? Проте психологи стверджують, що при частому вживанні однієї й тієї ж фрази як похвали, вона знецінюється. Дитина починає сприймати її як механічну відповідь, і на підсвідомому рівні перестає надавати їй значення. Тобто механічно сказане «молодець» дорівнює в її сприйнятті повній відсутності похвали.Так що навіть хвалити дитину треба щоразу по-різному!

ПСИХОЛОГІЧНА СЛУЖБА

ГОЛОВНА МЕТА РОБОТИ ПСИХОЛОГІЧНОЇ СЛУЖБИ: визначення і забезпечення оптимальних соціально-психологічних умов для формування психічно зрілої, відкритої для засвоєння нового досвіду, високо адаптивної особистості, що орієнтована на самореалізацію і розвиток власних здібностей.

ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ПСИХОЛОГІЧНОЇ СЛУЖБИ:

●психологічний супровід дітей в період адаптації до нових умов навчання, профілактика дезадаптації;

●створення сприятливого психологічного клімату в учнівськомута педагогічномуколективі;

●здійснення психологічного супроводу розвитку особистості учня та вчителя.

●діагностика, профілактика та корекція можливих проявів девіантної і соціально небажаної поведінки, психологічних відхилень.

●використання психологічних методів для підвищення продуктивності навчання, стимулювання креативності учнів та педагогів, підвищення психологічної обізнаності усіх учасників педагогічного процесу.

●допомога учням в оволодінні стратегією життєвого проектування та самореалізації особистості в подальшому професійному виборі.

●профілактика негативних явищ та пропаганда здорового способу життя;

●допомога в запровадженні здоров`я зберігаючих технологій освітнього процесу, зміцнення фізичного, психічного і психологічного здоров`я вихованців.

Кiлькiсть переглядiв: 827

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.